Byten och reklamationer

Byten och reklamationer

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köpdatumet. Varan ska vara oanvänd och i obruten förpackning. Varor som är returnerade i helt skick och oanvända till oss återbetalas till 100 %. Om du som kund provat eller använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att undersöka varan så har UnderCclub rätt att ta ut ersättning för varans värdeminskning. Returfrakten på 49 kr står du som kund för. Vi hjälper dig gärna med råd om du vill byta din vara mot någon annan produkt eller om du vill få återbetalning. UnderCclub skickar retufraktsedel till er för utskrift genom en länk i ett särskilt mail.

Pengar återbetalas inom 14 dagar från den dag vi fick meddelande om ditt ångrade köp. Kom ihåg att alltid hämta ut ditt paket. Återbetalning sker när vi mottagit varan eller när vi fått bevis på att varan är återsänd, det som inträffar först.

Om du vill ångra ditt köp så kan du enklast kontakta oss per mail genom vårt kontaktformulär. Om du vill använda konsumentverkets ångerblankett så hittar du den här. Som kund har du rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Det går utmärkt att byta en vara mot en annan. Det görs enklast genom ett nytt köp och att vi återbetalar dig för varan du vill byta bort. Vid byten står du som kund för frakten. Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten.

Undantag från ångerrätt

Produkter som provats men av hälso- eller hygienskäl inte kan säljas vidare är undantagna från ångerrätten. Hit räknas varor som inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter som deodoranter, parfymer, schampo och näshårstrimmers samt hårtrimmers.

Reklamationer

UnderCclub följer konsumentköplagen vid våra reklamationer. Reklamera varan direkt när du upptäckt felet. Om vi inte mot förmodan skulle komma överens följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN, Box 174, 101 23 Stockholm - www.arn.se). Vi skickar ut en ny vara utan dröjsmål. Kan vi inte avhjälpa felet så återbetalar vi pengar utan onödigt dröjsmål inom 14 dagar.

 

Som kund har du 3 års reklamationsrätt samt att du behöver rapportera upptäckt fel inom skälig tid. Skälig tid anses vara 2 månader för fel, skador eller defekter. För fel som upptäcks efter 6 månader ligger bevisbördan på dig som köpare att visa att felet varit ursprungligt.

 

UnderCclub står för fraktkostnader och andra rimliga kostnader som uppkommit genom reklamationen. Kostnader för frakt återbetalas utan onödigt dröjsmål, inom 14 dagar från den dag då vi mottagit den reklamerade varan.

 

Sedan 1 januari 2016 erbjuder EU en tjänst för tvistlösning online. I händelse av tvist kan du använda deras tjänst.

Paket som har synliga skador i sådan omfattning att det finns risk att något på insidan kan ha gått sönder ska reklameras direkt till fraktleverantören. Postnord har som villkor att det ska reklameras samma dag hos dem. Gärna i direkt anslutning när paketet tas emot.

Så här gör du vid ångerrätt/returer och reklamationer:

 

  1. Ta kontakt med oss genom kontaktformuläret som finns under "kontakta oss" eller skicka e-post till support@undercclub.se .

 

  1. Efter dialog med dig så hittar vi den bästa lösningen för er.

 

Returadress

Billigast och enklaste sättet att skicka tillbaka dina varor är att be oss om en returfraktetikett. Den skriver du ut och tejpar fast på ditt paket som sedan lämnas in till närmaste ombud. Returfrakten med etikett kostar dig 49 kr som vi drar av på din betalning när vi verifierat och mottagit ert paket.

 

UnderCclub AB

Björnvägen 11

906 40 Umeå

Sverige